JAZZigo - Parte 2

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Mensagem por BrunoFRNunes em Qua Out 03, 2018 11:00 am

Jazzigo, Como Funciona o controle desses Pots? Qual a conf. deles?

[quote="JAZZigo"]ANTES:
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Mensagem por Juninho Sampaio em Qua Out 03, 2018 11:27 am

Bem...
Não sou o JAZZigo...mas esses potenciômetros aí são do John East P-Retro Preamp visto na Página 5 da PARTE 1 ainda...lembrando que estamos indo para a Parte 3 semana que vem.

Eu falo com 100% de certeza que este instrumento foi o que mais sofreu ups, desde quando foi comprado em 2014.
Já foi trocado braço, captador por 3 ou 4 vezes, knobs 2x, Ponte 1x e virá outra, tarraxas e virá outra, escudo, cordas para pretas, etc...

Se quiser ver todas as atualizações, pode começar a passear pelas páginas, durante o seu almoço e vai constatar o que falei.

EDIT
Só de captação foram essas:
  • Bartolini
    G&L SB-1
    Delano PC4
    Schaller
    DiMarzio DP127
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Mensagem por BrunoFRNunes em Qua Out 03, 2018 3:00 pm



Juninho Sampaio escreveu:Bem...
Não sou o JAZZigo...mas esses potenciômetros aí são do John East P-Retro Preamp visto na Página 5 da PARTE 1 ainda...lembrando que estamos indo para a Parte 3 semana que vem.

Eu falo com 100% de certeza que este instrumento foi o que mais sofreu ups, desde quando foi comprado em 2014.
Já foi trocado braço, captador por 3 ou 4 vezes, knobs 2x, Ponte 1x e virá outra, tarraxas e virá outra, escudo, cordas para pretas, etc...

Se quiser ver todas as atualizações, pode começar a passear pelas páginas, durante o seu almoço e vai constatar o que falei.

EDIT
Só de captação foram essas:

  • Bartolini
    G&L SB-1
    Delano PC4
    Schaller
    DiMarzio DP127


Obrigado! vou ver sim.

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Mensagem por JAZZigo em Qua Out 03, 2018 3:17 pm

^
o John East P-Retro é o melhor preamp para P Bass que existe, IMHO, e ele é assim:

Summary of features for the P-RETRO:
• Two Stacked knobs, both with Pull Switches.
• Original pure P style bass controls fully retained via passive path, using a high quality relay bypass.
• Class A FET input stage.
• Flat response active setting.
• Variable frequency mid boost mode.
• Variable frequency combined bass/treble boost mode.
• Deep boost switch with four frequencies, set via internal switches, and Bright option.
• Deep boost level set via internal preset trimmer.
• Rechargeable internal Li-Pol Battery, giving up to 40 hours use per charge.
• Battery charging is achieved using an AC/DC Adaptor, which plugs into the jack.
• Auto passive bypass if the system runs low on power.
• Easy to fit using screw terminals, with no solder connections to the P-Retro.
• Instrument can be returned to stock condition since there are no physical modifications to the bass.
• P-Retro Active circuit board approximate dimensions: L50.0 X W27.0 D15.0 mm (2.0” X 1.07” X 0.6”)
• P-Retro Volume/Tone & Li-Pol battery approximate dimensions: L50.0 X H29.0 X D19.0 mm (1.6” X 1.15” X 0.75”

• OPERATIONAL DESCRIPTION
The P-Retro is based on a novel dual mode circuit which has a flat response setting, a conventional variable frequency
mid range boost, as well as a combined bass/treble boost. A ‘deep’ setting is available too, as well as a bright option.
NOTE: With regard to knob rotation:
CW = Turning a knob up towards maximum or clockwise
ACW = Backing a knob off, turning it anti-clockwise or counter-clockwise

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JAZZigo - Parte 2 - Página 20 61_ACFDFE-_BE8_D-4154-8027-8_EB2_D9_EA5_B3_B

• VOLUME TONE STACK
Works purely passively at all times and is designed to function exactly as the standard Volume and Passive Tone in a
P Style Bass. This is in order that the wonderful stock sounds are always available, with no compromise.
• VOLUME IN PASSIVE (Upper Knob Pushed Down)
When the upper knob is in its down position, the system is bypassed via a high quality relay with gold plated contacts.
In this case, the jack is fed directly from the output of the Volume, exactly as a standard P Style Bass.
• VOLUME IN ACTIVE (Upper Knob Pulled Up)
When the upper knob is in its up position, the active circuit is in activated and the output of the volume feeds the input
to a class A FET input stage. The audio is passed through the active stage and its output feeds the jack with a low
impedance signal.
• PASSIVE TONE (Lower Knob in both Active & Passive Modes)
Acts directly on the pickup at all times, exactly as in a standard P Style Bass, playing a totally familiar role.
The Passive Tone is also extremely useful in the active mode, further allowing the treble content of any active boost to
be suitably backed off or subtly tailored. The Tone Capacitor plugs in, easily allowing different values.

• ACTIVE STACK
• DUAL BOOST KNOB (Upper Knob Pushed Down)
In its centre click, there is additional gain of 2.5dBs with an essentially flat frequency response. (Additionally there is an
option for a slightly brighter sound by setting an internal switch to on, described in the installation set-up.)
Turning it CW gives a mid boost ranging from 0 – 15dBs at frequencies according to the setting of Frequency knob.
Turning it ACW gives a combined boost to the bass and treble spectrum. The lowest level point is set by the Frequency
Knob, but the amount of bass and treble boost varies according to the setting of the Frequency knob. (Not easily described
in specification terms)
• DUAL BOOST KNOB - DEEP (Upper Knob Pulled Up)
Pulling up the Boost Knob activates a Deep setting. There are four frequency settings for the Deep Boost, set via
switches on the circuit board - 40Hz, 60Hz, 80Hz & 100Hz. The Deep Boost level is also adjustable via a preset trimmer.
NOTE Important:
The Deep switches and level preset are placed on the circuit board such that, if six of the pickguard screws are removed,
the pickguard can be eased up in order to gain access for adjustment while the bass is fully playable.
• LOWER FREQUENCY KNOB (250Hz - 2kHz)
The lower outer knob has 41 click positions to set the frequency of operation for the upper knob. Turn ACW for the lower
frequencies and CW for the highest frequencies.

https://www.east-uk.com/index.php/bass/p-retro/p-retro.html
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Mensagem por Juninho Sampaio em Qua Out 03, 2018 3:26 pm

Estuda menino!!!
study
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Mensagem por BrunoFRNunes em Qua Out 03, 2018 4:10 pm

Caraca.... hahaha
Completo.

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Mensagem por fheliojr em Qui Out 04, 2018 10:41 pm

JAZZigo escreveu:Juninho, saca só o que tá chegando para o meu P Bass azulzinho [...]

Gotoh CBB-4 Carbon-O-Lite Titanium Saddle Series Bass Bridge
Made in Japan

https://g-gotoh.com/international/product/cbb-4.html

[...]

Gotoh CBT-01 Carbon-O-Lite Bass Tuning Machine Set
Made in Japan

https://g-gotoh.com/international/product/cbt-01.html

Acredito que sejam as tarraxas e ponte mais leves existentes no mercado! Wink

Massa, eu não as conhecia. Fiquei, apenas, meio curioso qnt ao aterramento daquela ponte... :/

Stormbringer escreveu:Eu pagaria ingresso pra ver a coleção do Jazz ao vivo Razz

[2]

Melhor q ir ao cinema. Razz
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Mensagem por Sidnei D Ferreira em Sex Out 05, 2018 8:15 am

BrunoFRNunes escreveu:Caraca.... hahaha
Completo.

[2]
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Mensagem por JAZZigo em Sex Out 05, 2018 11:25 am

fheliojr escreveu:Fiquei, apenas, meio curioso qnt ao aterramento daquela ponte... :/
Como eu disse, na página anterior:
JAZZigo escreveu:Fiquei meio reticente em relação à ponte, por causa da impossibilidade de aterramento. Se a captação do baixo fosse ativa, não haveria qualquer problema, pois, neste caso, a recomendação é justamente desconectar o fio de aterramento. Mas pensei melhor e, na verdade, não será um inconveniente tão grande. Basta o Aero dBuz Noise Cancelling Cable, o mesmo cabo que tenho usado para o hum cancelling de baixos com captação passiva e cordas coated ou nylon tapewound, lembram?
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Mensagem por allexcosta em Sex Out 05, 2018 2:32 pm

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